Huurachterstand

We vragen je om elke maand de huur te betalen vóór of uiterlijk op de 1e van die maand.
Is je dat deze maand niet gelukt? Je kunt dit oplossen door meteen je huurachterstand te betalen of door een betalingsregeling te treffen.  

Procedure bij een huurachterstand

  • 1

    Je krijgt eerst een aanmaning. Binnen 14 dagen na dagtekening van die aanmaning moet je de huurachterstand betaald hebben.  

  • 2

    Betaal je niet binnen 14 dagen, dan krijg je een tweede aanmaning. Daarbij brengen we 15% van de huurachterstand als incassokosten in rekening (minimaal € 40,-). 

  • 3

    Negeer je de aanmaning en de herinnering (of tweede aanmaning) dan krijg je een sommatiebrief. Hoewel deze brief door de deurwaarder wordt verstuurd, moet je nog altijd je schuld aan DUWO betalen.  

  • 4

    Na nog eens 14 dagen overhandigen we je dossier aan de deurwaarder. In het ergste geval zal dat het einde van je huurcontract betekenen.


    Dit klinkt best heftig en dat is het ook. De beste oplossing om dit allemaal te voorkomen? Zorg dat je geen huurachterstand krijgt: betaal je huur op tijd, dat wil zeggen voor de 1e van de maand.

Betalingsregeling

Kun je de huurachterstand niet meteen betalen? Onder bepaalde voorwaarden kun je een regeling met ons treffen: 

  • Je huurt sinds 6 maanden of langer van ons.  
  • Je betalingsachterstand is minimaal € 50.
  • Je hebt geen lopende betalingsregeling.  
  • Je hebt de afgelopen 12 maanden geen betalingsregeling gehad.
  • Je hebt geen achterstand bij een deurwaarder lopen.

Vraagbaak

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden