Huurachterstand

Als je de huur een keer vergeet, hoef je niet direct je kamer uit. Je krijgt een aantal snel op elkaar volgende aanmaningen. Als je daar niet op reageert, is uitzetting wel het uiteindelijke gevolg. Bekijk via je DUWO account hoe je huurbetalingen ervoor staan.

Je moet inloggen om gebruik te kunnen maken van je DUWO account.

Procedure bij huurachterstand

  • Je krijgt eerst een aanmaning. Binnen 14 dagen na dagtekening van die aanmaning moet je de huurachterstand betaald hebben.  
  • Betaal je niet binnen 14 dagen, dan krijg je een tweede aanmaning. Daarbij brengen we 15% van de huurachterstand als incassokosten in rekening (minimaal € 40,-). 
  • Negeer je de aanmaning en de herinnering (of tweede aanmaning) dan krijg je een sommatiebrief. Hoewel deze brief door de deurwaarder wordt verstuurd, moet je nog altijd je schuld aan DUWO betalen.  
  • Na nog eens 14 dagen overhandigen we je dossier aan de deurwaarder. In het ergste geval zal dat het einde van je huurcontract betekenen.

Dit klinkt heftig en dat is het ook. De beste oplossing om dit allemaal te voorkomen? Zorg dat je geen huurachterstand krijgt: betaal je huur op tijd, dat wil zeggen voor de 1e van de maand.

Betalingsregeling

Kun je de huur op de eerste dag van de maand niet betalen, dan kun je als je bent ingelogd (gratis) een betalingsregeling treffen voor je huurachterstand. Dit kan maximaal 1 keer per 12 maanden, waarbij je de huur in maximaal 4 termijnen moet afbetalen.

Je kunt alleen een betalingsregeling aanvragen wanneer je aan de voorwaarden voldoet:
• je een betalingsachterstand hebt van minimaal 50 euro;  
• je geen lopende regeling hebt;
• er de afgelopen 12 maanden geen lopende regeling is geweest;
• er geen lopende deurwaarderzaak is;
• je minimaal 6 maanden je kamer bij DUWO huurt.

Je moet inloggen om gebruik te kunnen maken van je DUWO account.

Vraagbaak

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden