Aangepaste reparatieservice

Alleen urgente reparaties worden direct uitgevoerd.

Ook in deze bijzondere tijd kunnen onze klanten op DUWO rekenen. We blijven klaarstaan om te helpen met onze service. Na de persconferentie van 13 oktober, hebben we echter wel besloten om niet urgente reparaties in ieder geval tot na 15 november a.s. uit te stellen Hieronder een aantal aanpassingen die de komende weken van kracht zijn.

Reparaties

In urgente gevallen, of gevallen waarin duidelijk is dat er schade gaat ontstaan wanneer het niet vlot opgelost wordt, komen we gewoon langs om het probleem op te lossen. Voorbeelden van deze reparaties zijn: gaslekkages, een defect slot, kapotte buitenramen en een rioolverstopping. Er komen alleen collega‚Äôs langs die geen ziekteverschijnselen vertonen en we willen ook graag weten of onze klanten al dan niet ziekteverschijnselen vertonen. We kunnen dan eventueel maatregelen nemen om de kans op verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Reparaties die niet urgent zijn, zoals glasschade binnen in huis of een lekkende douchekraan, moeten wachten tot na 15 november 2020. Deze gevallen kunnen gewoon gemeld worden via mail of telefoon, maar we wachten met langskomen totdat de overheid het sein heeft gegeven dat het sociale contact weer kan plaatvinden zoals normaal.  Er moet rekening gehouden worden met het feit dat er vanaf dat moment nog wel vertraging kan ontstaan in verband met de inhaalslag die dan gemaakt moet worden.

Hoe werkt het bezoek in urgente gevallen?

Hieronder zie je de manier waarop we tijdens de coronacrisis werken, zodat je weet wat je kunt verwachten:

1. Na een verzoek voor een urgente reparatie probeert een beheerder in eerste instantie slimme manieren van contact te zoeken en een probleem op te lossen zonder je huis te betreden. Als dat niet lukt, vermijdt hij/zij bij aankomst en betreden van de woning zoveel mogelijk contact.

2. Voor het betreden van de woning vraagt de beheerder na of er iemand in het huis aanwezig is die last heeft van verkoudheidsklachten, keelpijn, koorts en/of benauwdheid.

3. De beheerder treft voorbereidingen om zoveel mogelijk veilig te werken in een woning.

4. De beheerder vermijdt tijdens de werkzaamheden zoveel mogelijk contact met de bewoners en past de algemene maatregelen toe: handen wassen voor en na het bezoek, geen handen geven, gebruik van handschoentjes en desinfecterende gel indien mogelijk.

5. Tijdens de werkzaamheden dienen de bewoners zich zoveel mogelijk in een andere ruimte te bevinden dan waar de beheerder aan het werk is. Als dat niet mogelijk is, houdt de beheerder op zijn minst 1,5 meter afstand. Hij/zij gebruikt zo nodig afzetlint om de noodzakelijke afstand te bewaren.

Deze maatregelen gelden in ieder geval tot en met 15 november 2020.

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden