Aangepaste reparatieservice

Alleen urgente reparaties worden direct uitgevoerd
Ook in deze bijzondere tijd kunnen onze klanten op DUWO rekenen. We blijven klaarstaan om te helpen met onze service. Na de laatste persconferentie, hebben we echter wel besloten om niet urgente reparaties in ieder geval tot na 9 februaryr a.s. uit te stellen Hieronder een aantal aanpassingen die de komende weken van kracht zijn.

Reparaties
In urgente gevallen, of gevallen waarin duidelijk is dat er schade gaat ontstaan wanneer het niet vlot opgelost wordt, komen we gewoon langs om het probleem op te lossen. Voorbeelden van deze reparaties zijn: gaslekkages, een defect slot, kapotte buitenramen en een rioolverstopping. Er komen alleen collega’s langs die geen ziekteverschijnselen vertonen en we willen ook graag weten of onze klanten al dan niet ziekteverschijnselen vertonen. We nemen in alle gevallen voorzorgsmaatregelen om de kans op verspreiding van COVID-19  te voorkomen. Reparaties die niet urgent zijn, zoals glasschade binnen in huis of een lekkende douchekraan, moeten wachten tot na 9 februari 2021. Deze gevallen kunnen, voor zover we nu kunnen inschatten, vanaf deze datum weer gemeld worden via de website van DUWO of de telefoon, ervan uitgaande dat  de overheid het sein heeft gegeven dat het sociale contact weer makkelijker kan plaatsvinden. Er moet rekening gehouden worden met het feit dat er vanaf dat moment nog wel vertraging kan ontstaan bij het afhandelen van de reparatieverzoeken in verband met de inhaalslag die dan gemaakt moet worden.

Hoe werkt het?

Hieronder zie je de manier waarop we tijdens de coronacrisis werken, zodat je weet wat je kunt verwachten:

1. Na een verzoek voor een reparatie probeert een servicemonteur in eerste instantie slimme manieren van contact te zoeken en een probleem op te lossen zonder je huis te betreden. Als dat niet lukt, vermijdt hij/zij bij aankomst en betreden van de woning zoveel mogelijk contact.

2. Voor het betreden van de woning vraagt de servicemonteur na of er iemand in het huis aanwezig is die last heeft van verkoudheidsklachten, keelpijn, koorts en/of benauwdheid. In dat geval zal hij/zij de woning niet betreden. Ook niet bij twijfel.

3. De servicemonteur bepaalt of hij/zij veilig kan werken in een woning.

5. Als één van de bewoners niet wil dat de servicemonteur binnenkomt, gaat de servicemonteur niet naar binnen.

6. De servicemonteur vermijdt tijdens de werkzaamheden zoveel mogelijk contact met de bewoners en past de algemene maatregelen toe: handen wassen voor en na het bezoek, geen handen geven, gebruik van handschoentjes en desinfecterende gel indien mogelijk.

7. Tijdens de werkzaamheden dienen de bewoners zich zoveel mogelijk in een andere ruimte te bevinden dan waar de servicemonteur aan het werk is. Als dat niet mogelijk is, houdt de servicemonteur op zijn minst 1,5 meter afstand. Hij/zij gebruikt zo nodig afzetlint om de noodzakelijke afstand te bewaren.

6. Mocht jijzelf of één van de bewoners waarmee je samenwoont tussen het maken van de afspraak en het tijdstip van bezoek besmet raken met corona, meld dit dan meteen bij onze reparatieservice, zodat de servicemonteur zich goed kan voorbereiden en gezondheidsrisico’s maximaal kan vermijden.

Deze maatregelen gelden in ieder geval tot 9 februari 2021.

 

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden